activiteiten

Gedurende het schooljaar zijn er diverse activiteiten voor leerlingen en/of ouders.

Activiteiten voor ouders
Een aantal keer per jaar nodigen wij ouders/verzorgers uit om te komen kijken naar een optreden of tentoonstelling ter afsluiting van een thema. Vaak leent een thema zich ook goed voor een uitstapje of theaterbezoek. Aangezien de thema's jaarlijks verschillen, wordt u hierover door de groepsleerkracht van op de hoogte gehouden. Wij verwelkomen we u ook graag op onze ouderkoffie waar we uitleg geven over diverse onderwerpen zoals deelname aan het jeugdsportfonds of je verjaardag vieren met hulp van Bo viert feest. Tijdens het papa café en het mama café bieden wij ouders de mogelijkheid om elkaar te leren kennen.

Activiteiten voor leerlingen
Tijdens de Kinderpostzegelactie in september gaan de leerlingen van groep 7 en 8 langs de deuren om kinderpostzegels te verkopen. De opbrengst gaat naar projecten voor kwetsbare kinderen.
Aan de
Kinderboekenweek in oktober besteden we extra aandacht aan lezen omdat we lezen heel belangrijk vinden. In deze week wordt ook de voorleeswedstrijd op school gehouden. In elke klas wordt een winnaar gekozen. De winnaar uit groep 7-8 doet mee aan de regionale voorleeswedstrijd.
In november is er aandacht voor gezond ontbijten door onze deelname aan het
Nationaal Schoolontbijt. Daarna vieren we in december Sinterklaas gevolgd door Kerst. Tijdens het kerstcircuit wordt groepsdoorbroken geknutseld en tijdens het kerstdiner is er een kerstborrel voor ouders.

In de lente is er een
paasbrunch en wordt het suikerfeest op school gevierd. Onze sportdag is tijdens de Koningsspelen. Wij houden onze eigen Veenendaal Schoon actie waarbij we zwerfafval in de wijk opruimen. De ANWB komt verkeerslessen geven tijdens het project StreetwiseGroep 7 heeft in deze periode hun schriftelijk en praktisch verkeersexamen. Voor de zomervakantie viert het schoolteam gezamenlijk hun verjaardag tijdens het zomerfeest. De groepen 1 t/m 7 gaan op schoolreis (voor of najaar) en groep 8 gaat op kamp voordat zij het schooljaar afsluiten met hun afscheidsavond.